sticky

  • szoping
  • deviantart

poniedziałek, 1 lipca 2013

Jak rysować nos w perspektywach?

Czyli teorii ciąg dalszy :)

Witam was wszystkich serdecznie ! Mam trzy rzeczy do obwieszczenia ! Po pierwsze chciałabym wszystkim pogratulować ukończenia roku szkolnego, zdanych egzaminów, sesji  itd. Naturalnie kiedy już się ma szkołę daleko za sobą to się zapomina o tak istotnych datach dla ucznia. :) Ach te wakacje ! Po drugie, chciałabym pogratulować maturzystom zdanej matury i właściwych wyborów co do swojej przyszłości ! A po trzecie  - wracamy do teorii ;) Macie kochani teraz dużo wolnego, nie to co ja - tylko dwa tygodnie z dwóch miesięcy, ale zawsze to jednak coś :). Tak więc dużo czasu należy spożytkować na przyjemności, a jedną z nich mam nadzieję jest rysowanie ;)
A dzisiaj zajmiemy się bardzo przyjemnym tematem, a mianowicie będziemy rysować nos w perspektywach.  :) Skoro już wszystko przerabiam w tych perspektywach, to i nos też na to zasługuje czyż nie ? :) 
Pamiętacie jakie są rodzaje perspektyw ? Frontalna, z lotu ptaka, z perspektywy żaby i boczna. 
Zaczynamy od frontalnej, ale nie będę się zbytnio wdawać w szczegóły, gdyż omawiałam ją kiedy pisałam o rysowaniu noska w ogóle:

Frontalna - Patrzymy od przodu. Omawiane poprzednio a dokładnie TUTAJ .


Perspektywa z Lotu Ptaka - Czyli spoglądamy na nos z góry. W przeciwieństwie do perspektywy frontalnej odcinek między osiami poziomymi, górną i dolną, jest większy, a dolna część nosa wydaje się być wydłużona. Ten odcinek także odmierzamy nie 4, 5 razy lecz 1,5 raza na długość osi pionowej ( trzonu nosa). W tej perspektywie nasada i łuk brwiowy będą na tej samej linii.  Policzki nosowe kończą się na linii osi poziomej górnej a ich odległość od osi pionowej, po obu stronach, jest jednakowa. 

Perspektywa Żaby - Patrzymy od dołu. W tej perspektywie trzon nosa jest niewidoczny, natomiast dziurki od nosa widoczne są w całości. Łuk brwiowy będzie się znajdywać nieco ponad czubkiem nosa. Dziurki od nosa będą ułożone symetrycznie w kształcie delikatnego łuku wygiętego w tą samą stronę co policzki nosowe. Powinny się zaczynać mniej więcej powyżej połowy odcinka między dwoma osiami poziomymi, a kończyć tuż nad, lub na zetknięciu się z linią osi poziomej dolnej. 

Perspektywa Boczna - Czyli patrzymy od boku, z półprofilu. W tym przypadku z prawej strony na lewą połowę nosa. Technicznie jest to trochę skomplikowane, ale z jakiegoś powodu ja najbardziej lubię rysować nosy właśnie z półprofilu. Tutaj odcinek między górną a dolną osią poziomą będzie bardzo mały. Ten odcinek odmierzamy tak jak przy perspektywie frontalnej około 4, 5 razy na wysokość osi pionowej. Wyznaczymy w ten sposób nasadę nosa. Tutaj boczne linie osi nie będą symetryczne tak jak w poprzednich perspektywach , gdzie wyznaczały nam policzki nosowe. W tej perspektywie odcinek prawy jest mniejszy a lewy większy. Lewy jest mniej więcej większy o 1 i 1/3 prawego. W perspektywie bocznej z lewej strony na prawą połowę nosa, należy zastosować to na odwrót :) 

Poniżej obejrzycie sobie filmik, gdzie wytłumaczone jest krok po kroku jak rysować noski w perspektywach. Mam nadzieję, że pomoże to w rysowaniu tejże części twarzy. 


Na raz następny postanowiłam uzupełnić wiedzę na temat rysowania oczu. Do tej pory poświęciłam temu tematowi tylko jednego posta i sporo informacji, głównie technicznych, zostało pominiętych i na to właśnie chciałabym następnym razem położyć nacisk. Poza tym zostały nam jeszcze uszy i potem będziemy wchodzić powoli w tematykę ogólną twarzy :) Dokładnie obdyskutujemy proporcje,  perspektywy, a także podstawowe światłocienie. Taki mam przynajmniej plan. Zobaczymy jak rzeczywistość go zweryfikuje ;)


8 komentarzy:

  1. Jedyne co mogę powiedzieć to NIE MOGĘ SIĘ DOCZEKAĆ KOLEJNEJ NOTKI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja się postaram, najlepiej jak mogę, aby był bardzo interesujący ;)

      Usuń
  2. Dzięki Marcysiu za bezinteresowne, dobre serce. Twoje porady dla mnie bardzo dużo znaczą. Życzę Ci dużo zdrowia i wspaniałych wakacji <3 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej ! Bardzo dziękuję ! A ja od siebie powiem, że nie ma za co ! ;) Zdrowie to się zawsze przyda i wzajemnie tobie życzę wakacji iście kreatywnych i twórczych ! ;)

      Usuń
  3. Nominowałam cię do Tagu Liebster-Lobster, jeżeli masz ochotę zapraszam:)
    http://sagaoludziachlodu-rysunki.blogspot.com/2013/07/heike-kontra-anciol-oraz-libster-lobster.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, kochana. Bardzo mi miło za nominacje, i że ktoś docenia to co robię. Bardzo się cieszę, ale ja tak nie lubię łańcuszków :P

      Usuń
  4. Dzieki tobie wkoncu w duzym stopniu rozwine swoj talent .:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bardzo się cieszę że mam swój skromny udział w powstawaniu przyszłego, wielkiego artysty ;)
      Pozdrawiam

      Usuń

----