sticky

  • szoping
  • deviantart

piątek, 3 lipca 2015

Jak Rysować Koronkę - białą kredką na czarnym lub ciemnym papierze ?

Walczymy ponownie z białą kredką 

Cześć Kochani ! Witam was gorąco i słonecznie w ten jakże przyjemny, wakacyjny dzień. Przepraszam za tak długi okres oczekiwania na nowe posty. Długo mnie nie było i okryłam bloga odrobiną milczenia, niestety czasem w życiu rzeczy się komplikują i trzeba z konieczności od niektórych odpocząć. Natomiast od jakiegoś czasu powoli wracam sobie do życia twórczego i z tej właśnie okazji przygotowałam dla was notatkę o tym, jak rysować koronkę białą kredką na ciemnym papierze.  
Wielu osobom, w tej pracy bardzo podobał się motyw koronki, za co oczywiście jestem wdzięczna i strasznie się cieszę. Dlatego też postanowiłam uchylić rąbka tajemnicy, jako że nie jest to żadna tajemnica a banalna sprawa, która dzisiaj chciałabym się podzielić.

Do wykonania pracy użyłam Czarnego bloku Canson oraz białej kredki Derwent Coloursoft. Naturalnie można użyć także zwykłego czarnego bloku technicznego np: Happy Color Premium, czy coś w ten deseń :D Oraz innej miękkiej, białej kredki, która będzie spełniać nasze oczekiwania.


Na początek zaczynamy od przygotowania sobie delikatnego szkicu tego, co będziemy wypełniać. W tym przypadku była to koronka.
Wypełnianie rozpoczynam od delikatnego rozjaśniania poszczególnych miejsc, które są mocniej oświetlone. Jak wiemy rysując białą kredką na ciemnym papierze skupiamy się na rozjaśnianiu a nie przyciemnianiu, tak jak to dzieje się w przypadku kreślenia ołówkiem po białej kartce.
Przy pierwszej fazie wypełniania skupiamy się naturalnie na większych oraz na mniejszych powierzchniach. Tworzymy sobie podkład pod wzory koronkowe, które będziemy tworzyć później.

Podczas tego etapu cieniowania zaznaczamy również fałdy materiału. W przypadku rysowania białą kredką na czarnym papierze, im więcej fałd materiału mamy nałożonych na siebie, tym bardziej powinny się one wyróżniać na czarnym tle. Czyli dociskamy mocniej kredką i tworzymy te miejsca jaśniejsze.





Gdy już mamy ogólne kształty i cienie materiału zarysowane, skupiamy się teraz na dekoracjach, haftach i wzorach.
Przede wszystkim warto się dokładnie przyjrzeć i przeanalizować czy są to kwiatki, liście, paski, wstęgi czy wszystko razem. Następnie partia po partii wypełniamy nasz materiał tymi wzorami, pamiętając, że ich kształt w dużej mierze zależy też od ukształtowania materiału.  Czyli nie zawsze są one idealnie widoczne. Często ulegają załamaniu, zaokrągleniu, lub ucinane są przez fałdę materiału albo pod nią nikną.
Miejsca tonące w mroku sprawiają, że wzory są słabiej widoczne, tak więc zaznaczamy je delikatniej, tak jak to widać na zdjęciu. Te, które stopniowo wchodzą w oświetloną powierzchnię, stopniowo wzmacniamy aby uzyskać ładne przejścia od partii ciemnej do partii jasnej.
Może zdarzyć się, że takie delikatne przejścia nie będą widoczne i zamiast tego będziemy musieli wykonać kredką radykalną różnicę pomiędzy tym, co tonie w cieniu a tym, co znajduje się w partii oświetlonej.
To czy zastosujecie pierwszy czy drugi sposób zależeć będzie od Waszego wzorca. Dlatego istotna jest umiejętność obserwacji - często zerkajcie na swoje zdjęcie referencyjne. 


Wzory, które są silnie oświetlone ( przez co dobrze widoczne ), zaznaczamy mocno dociskając kredkę do papieru. Przy użyciu miękkiego grafitu, raczej nie będziecie mieć z tym większego problemu.
Mocno zaznaczone wzory wyjdą bardziej do przodu, natomiast te słabiej zaznaczone, które rysowaliśmy w poprzednim punkcie,  wycofają się w cień, przez co koronka nabierze odpowiedniego wymiaru oraz przestrzenności.



I to cała zagadka dotycząca koronki. Życzę wszystkim udanego i twórczego dnia ! :) 




28 komentarzy:

  1. Fajny poradnik ^.^ Akurat znalazłam moja ostatnią białą kredkę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję !
      O ! To super ! W takim razie do dzieła ! :3

      Usuń
  2. Na pewno mi się przyda. Zaczynam dopiero z białym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i życzę twórczego powodzenia !! :3

      Usuń
  3. Rysowałam kiedyś koronkę kredkami na białej kartce i dalej nie wiem jak to zrobić.
    Czy wrzucałaś może tutorial jak zrobić koronkę w kolorze?
    POzdrawiam
    http://kociepelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie zrobiłam jeszcze takiego posta. Chciałam ale jeszcze niestety nie znalazłam odpowiedniego przykładu do pokazania :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Nigdy nie próbowałam z białym. Nakręciłaś mnie, czas to zmienić :)
    Co do koronki, zazdroszczę ci tej precyzyjności...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie spróbuj ! Jest fajnie i szybko ;)
      E tam, nie ma czego zazdrościć, wystarczy tylko trochę więcej cierpliwości i naostrzonej kredki ;)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Cieszę się Klaudio i bardzo dziękuję za uznanie ! :)

      Usuń
  6. A ja zazdroszczę tejże cierpliwości, ja bym po jednym kwiatuszku zrobiła z kredki kilka kredek :P Nie no, cudo po prostu, masz wielki talent. Pozdrawiam chłodniutko, bo straszny upał, i z niecierpliwością czekam na następne Twoje prace :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, mam jeszcze pytanie - czy nadal oceniasz prace? Jeśli tak, to na jaki adres e-mail można ci je przesłać? Pytam na zapas, bo coś mi wychodzi z rysunku, nad którym aktualnie pracuję, i przydała by mi się fachowa korekta :D

      Usuń
  7. Bardzo dziękuję !
    Tak upał taki, że można się upiec :/ Nic tylko nad wodę :D
    Tak, nadal daję korekty na prace. Mój adres podany jest w kontakcie, w menu. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze :) W takim razie liczę na to że coś mi wyjdzie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam prace "białe na czarnym", zwłaszcza, jeżeli wykonuje je osoba obeznana w tych dziedzinach ;) Jeżeli mogę zadać pytanie, to czy masz zamiar zrobić porównanie konkretnego produkty (np. białej kredki) różnych firm, zbierając w jednym poście ich zalety i wady?

    PS. Mam nadzieję, że nie zadałem:
    a) głupiego pytania
    b) zbyt często powtarzającego się pytania
    c) niestosownego pytania
    Przy okazji życzę miłego dnia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, pytanie nie jest głupie, ani niestosowne, ani często często powtarzające się :P Nie wiem czy wykonam takie porównanie. Zazwyczaj opisuję każdy produkt osobno. To mi pozwala na dokładniejsze podejście do każdego z nich. :) No chyba że mam do czynienia z produktem, na temat którego za dużo pisać się nie da. Wtedy taki zbiorczy post ma sens. :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Ślicznie dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  10. no to milego wypoczynku 😀

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej! Polecisz mi jakieś dobre kredki, które są w miarę tanie😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jaki grafit lubisz ? Miękki czy twardy ? Z twardszych wzięłabym Bic Tropicolors. Świetnie radzą sobie na kolorowym papierze. natomiast z miększych Colorino Kids. Drewno mają słabszej jakości ale grafity są miękkie i ok. W jednych i drugich jedynie podmieniłabym białą kredkę na białą akwarelową lub jakąś inną miększą. Ceny w granica dwudziestu paru zł. za np. 24 sztuki. :)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Jeszcze przypomniałam sobie, że Mondeluzy Koh- I-Noora są fajne. Ale już nieco droższe. Opakowanie 24 kolory kosztuje ok 30 zł. :)

      Usuń
  13. Przepiękna praca (widziałam w całości na DA)! Co do poradnika, to nie przypuszczałam, że tak można narysować koronkę - jest to mniej skomplikowane niż myślałam. Od długiego czasu próbuję znaleźć sposób na koronkę, ale tę białą na białym. Mam do narysowania białą/kremową suknię z koronką i nie wiem jak to zrobić, żeny to wyglądało. Ilojleen podała mi 3 sposoby: cieniowanie wokół wzorów (to bardzo drobne elementy, nie wiem czy nie będzie mi szkoda stemperować całą kredkę derwent coloursoft...), wycieranie gumką w ołówku (próbowałam, nie działa) i biały żelopis - wygląda całkiem w porządku, ale to nie to, co bym chciała. Mam jeszcze jeden pomysł: narysowałam wzór koronki żelopisem i lekko kolorowałam, a potem zdarłam warstwę żelopisu. tylko to nie pozwala na precyzykne cieniowanie i trudno nie zedrzeć żelopisu kolorując... Czy masz jeszcze jakiś pomysł, który wyglądałby równie realistycznie, co Twoja biel na czerni? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ! Hmmm... A czy masz może zdjęcie tej sukni i tej koronki ? jeśli tak , to podeślij mi na maila : marcysiowo@gmail.com. Lubię widzieć z czym mam do czynienia, bo każda rzecz wymaga innego podejścia. CO do kredki Derwenta...wiem że szkoda, może dlatego na początek lepiej sięgnąć po coś tańszego ....?Np. Białą akwarelową Koh - I - Noora Mondeluz ? Ja używam głownie tej kredki bo jest tania i podobnie działa do Derwenta. :)
      Ja na początek radziłabym zacząć od delikatnych zarysów. Żelopis jest za mocny. Dobry jest do wykończeń etc. Najlepiej będzie jeśli podeślesz mi zdjęcie. :)

      Usuń

----