sticky

  • szoping
  • deviantart

sobota, 16 marca 2013

Jak rysować kredkami włosy czarne proste

Czyli rysujemy włosy koloru czarnego :)


Dzisiaj chciałabym troszkę napisać na temat włosów, kredek oraz ich wzajemnego połączenia. Bardzo lubię je rysować, choć czasem sprawiają wiele trudności i wymagają wiele pracy w zależności od rodzaju oraz koloru. Tego-dniowym zwycięzcą dnia będą włosy proste koloru czarnego. 
Tak czy inaczej, nie bedę lać wody o fryzjerstwie tylko zacznę może o konkretach. 
  • Zanim przystąpimy do pracy należy wcześniej przyjrzeć się włosom, które będziemy rysować. Dokładnie przeanalizować jaki zestaw kolorystyczny zawiera się w tej "czerni", ponieważ jak na ironię losu czarne włosy nigdy nie są stricte czarne. Zawsze jest wiele innych "odłamków" barwnych, które należy umieścić na rysunku. Gdybyśmy chcieli użyć tylko czerni rysunek byłby bardzo płaski i mało wiarygodny. Ponieważ włosy odbijają światło oraz inne kolory otoczenia. 
  • Do wzbogacenia czerni zazwyczaj używam chłodnych kolorów - odcieni błękitu, granatu, fioletu, ciemnego brązu ( najlepiej Van Dyck ), bieli ( dla połysku) i ewentualnie zieleni khaki. Naturalnie jeżeli dostrzegamy jakieś inne odcienie barw, warto ten skład albo zmienić albo uzupełnić. Wszystko zależy od naszego wzorca i tego co mamy przed oczami.
  • Kolejną sprawą jest kierunek rysowania włosów. Jeżeli przypominamy sobie to o czym mówiłam gdy pisałam o rysowaniu włosów ołówkiem, to świetnie ! Bo to przyda się również do rysowania kredkami. Tak więc rysujemy zgodnie z kierunkiem ułożenia włosa tj. po formie. To znaczy jeżeli włosy są proste i opadają w dół, rysujemy je od góry ku dołowi, długimi lub krótkimi pociągnięciami ręki.
  • Zaczynamy od nakładania jasnych kolorów i kolejno pokrywamy ciemniejszymi tonacjami. Warto nie przesadzać z ich ilością i ograniczyć się do kilku sztuk. 

Wszystko co istotne przekazałam a teraz idę na wafelka i kawacza. Bo nie ma to jak połączenie wyśmienitej kawy z mleczkiem i czegoś na słodko - Mniam , mniam 


18 komentarzy:

  1. Tak łatwo jest narysować włosy jak się potrafi?! ...wow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam ! ;) Żeby potrafić też trzeba się nauczyć i trochę potrenować ;) Dziękuję uprzejmie za "WOW" ;)

      Usuń
  2. Jakie cudne *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Cóż, staram się raczej nie polecać ponieważ uważam, że każdy musi odnaleźć te "własne". Mogę powiedzieć jakich ja używam - BIC Tropicolors 24. :) Trochę o nich napisałam pod działem / Rysunek / kredki ;)

      Usuń
    2. Pytam bo np kredki które ja mam nie pozostawiają tak widocznych światłocieni "biała"

      Usuń
    3. Rozumiem. Co do białej kredki to moja rada jest taka - spróbuj coś narysować na kolorowym papierze. Ja zazwyczaj stosuję kolory miodu lub ecreu - wtedy biała jest wyrazistsza. Możesz także spróbować zwiększyć granice między dociskaniem a delikatnym rysowaniem kredką. Czyli tam gdzie jest najjaśniej to po prostu muśnij kredką. Czasem warto też w miejscu bieli nie dawać podkładu tylko stosować ją bezpośrednio. Chyba że smarujesz na biały kartkach to wtedy biała jest nie potrzebna. Ja kiedy rysuję na białym papierze nie używam białej w ogóle, bo wtedy jej nie widać a światło uzyskuję za pomocą cieniowania innymi kolorami :)

      Usuń
    4. n oczywiście ze absurdalne było by używać białek kredki na białym tle ;p Dziekuję za rade :)

      Usuń
  4. Ale super, widzę że studiowałaś ten sam kierunek co ja :D Jestem na pierwszym roku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha no proszę ! życzę powodzenia ! A na jakiej uczelni jeśli można wiedzieć ? ;)

      Usuń
    2. Na UMK :D btw Mogę się z Tobą kontaktować przez fejsa? Miałam się własnie pytac o kontakt, ale skoro już Cię znalazłam xd

      Usuń
    3. A pewnie ! Proszę bardzo :)

      Usuń
    4. Dałam Ci już znać :D

      Usuń
    5. Tak ? hmmm nic nie dostałam :) Ale to pisałaś na profilu artystycznym ? :)

      Usuń
  5. Haha niee :D na prywatnym xd

    OdpowiedzUsuń

----