sticky

  • szoping
  • deviantart

piątek, 3 maja 2013

Jak rysować pastelami suchymi ? - prosty sposób na tło :)

Czyli co zrobić aby zapełnić kartkę i żeby szybko było :) 

Długi weekend trwa nadal i pogoda też bez zmian . Wszystko uparte jak osioł i nawet kawałka słońca na niebie ... Dzięki bogu nie zaplanowałam wyjazdów , przynajmniej nie mam czego żałować :P Szkoda tylko, że się nie chce nigdzie wychodzić i człowiek tak siedzi  w tym domu jak ta wesz we włosach . 
No i  właśnie  tak siedzę sobie w domu i sobie pisze ....bo ja ogólnie to lubię pisać i dzisiaj chciałabym coś naskrobać na temat tła - jak go wykonać w szybki i bardzo prosty sposób :) . Bardzo przydatne jeżeli mamy postać  lub rzecz a nie mamy koncepcji na drugoplanowe wypełnienie :) 
 By wykonać szybko tło używam minimalnej ilości kolorów :) Do trzech , góra czterech . Można użyć więcej ale wtedy  dodatkowe nakładanie kolejnych warstw przedłuży pracę :)

 
W " Magnolii Glamour " użyłam trzech : biały , ciemny beż i jasny beż :) Na zdjęciach można się przyjrzeć jak to wyglądało etapami , ale na poniższym filmiku zobaczycie więcej . 
Zaczęłam od nałożenia białej pasteli . Warto ją sobie obrócić w palcach poziomo i wykonywać długie pociągnięcia ręką . Wtedy szybciej zarysujecie powierzchnię i nie namachacie się zbytnio dłonią . Po roztarciu bieli zaczęłam nakładać jasny beż tą samą metodą co biel , a potem w niektórych tylko miejscach nałożyłam ciemny beż . Ten oczywiście także roztarłam , aby wtopić go w barwę tła i aby nie odstawał od całości . Na sam koniec , małym kawałkiem pasteli białej , rozpoczęłam nakładanie kręgów czy kółek , które mają imitować refleksy światła gdzieś tam w oddali :) Niektóre łączyłam ze sobą a inne zostawiałam pojedyncze . Można je rozetrzeć choć nieroztarte będą wyraźniejsze :) Wszystko zależy od tego jaki efekt chcecie uzyskać :)


Sprawa jest na prawdę banalna . Nawet nie miałam możliwości się porządnie rozpisać :) Ale i tak uważam, że temat tła wymagał osobnej lekcji :) Następny wykład będzie trochę dłuższy bo z tymi tkaninami to nigdy nie wiadomo :) I trochę pracy jest ........:) 


3 komentarze:

  1. bardzo ciekawe ;);)
    a wiesz jak rysować ołówkiem?????

    OdpowiedzUsuń
  2. ? h e l p m e ??????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są posty na ten temat, wystarczy zajrzeć do menu "Rysunek" w dziale "ołówek" ;)

      Usuń

----