sticky

  • szoping
  • deviantart

wtorek, 26 marca 2013

Jak rysować włosy kredkami -> blond :)

Znaczy się rysujemy blondynki :)

Wreszcie nadszedł ten czas i moment , w którym przedstawię temat dotyczący rysowania włosów kredkami. Ostatnio były czarne, a teraz będzie kolor blond. Tym razem użyjemy zupełnie innej gamy kolorystycznej, bo jak wiadomo - każdy kolor włosów ma swoją własną.

1.

  • We włosach blond istotne są jasne i ciepłe barwy. Czasem można dodać coś chłodniejszego ale nie należy przesadzać,  aby blond nie zrobił się chłodny i brudny. 
  • Do kolorowania  użyłam barw takich jak: biel, łososiowy, żółty, bursztynowy, pomarańczowy, jasny brąz, ciemny brąz, czerń i zgniłą zieleń.  
  • Przede wszystkim zaczynam od nałożenia bieli w miejscach, gdzie są najjaśniejsze pasma lub widoczny jest połysk. Natomiast do zapełnienia całej pozostałej części, użyłam podkładu w kolorze łososiowym. Potem stopniowo przyciemniam jego kolor, idąc kolejno tonacjami w dół. 
  • Tak więc zaznaczam  pola kolejno bursztynem, jasnymi brązami, czasem zdarza się że używam pomarańczu. Ciemne miejsca wzmacniam ciemnymi brązami z dodatkiem pomarańczu lub innego stonowanego, ciepłego odcienia. Zależy od kolorystyki. Staram się omijać jasne pasma. 
  • Te można poprawić jasnymi kolorami jak biel, czy żółć. Najlepiej użyć stonowanego odcienia żółci - nie używamy cytrynowych i rażących odcieni.  
  • Ważne jest by utrzymać charakter fryzury i układ włosów. Nie chodzi o to by było idealnie, ale żeby dało się odczytać to, co czyta się ze zdjęcia. Pamiętajmy, że wszystkie kosmyki staramy się kolorować  po formie i kierunku w jakim się one układają. Czyli według fali, łuku  lub zagięcia. 



2.

  • Kiedy już zapełnimy wszystko brązami i bursztynami jak należy - używamy czerni. 
  • Czernią podkreślamy te miejsca, które są najmocniej zgięte lub toną w głębokim cieniu. 
  • Wzmacniamy nią kontrasty między jasnymi pasmami i ciemnymi.
  • Oczywiście jeżeli ktoś ma ochotę, może wykonywać ten proces na bieżąco. Czyli dodawać czerni, podczas wypełniania przestrzeni bursztynami i brązami.  
  • Pojedyncze wypukłe kosmyki zaznaczamy na samym końcu bielą a wklęsłe jakąś ciemną kredką najlepiej ciemnym brązem lub czernią. Utworzą się nam wtedy ładne kontrasty pomiędzy jasnymi a ciemnymi partiami włosów. 





I to tyle- już nie marudzę. Idę walczyć z włosami rudymi. Które sama chciałabym mieć ale mam blond i się boję tych wszystkich chemikaliów na włosy nakładać, bo ponoć zafarbowany włos zatraca swoje DNA, co widoczne jest niby pod mikroskopem. Gadam jakbym  miała mikroskop i co dziennie sprawdzała wiarygodność amerykańskich naukowców. A to tak w ramach kryminalistyki.
Papsy - I do następnego.



12 komentarzy:

  1. Wow! Jestem pod wrażeniem ogromnego talentu!
    Jestem tylko ciekawa, czy kończyła Pani jakąś szkołę bądź kursy? Jeśli tak to jakie?
    Sama jestem samoukiem i dopiero zaczynam coś szkicować.
    Super porady i wskazówki, z których na pewno skorzystam :)
    Mam nadzieję, że dojdę kiedyś do chociaż 1/3 poziomu Pani talentu!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tam już pani :P , Marta jestem , miło mi :) Dziękuję bardzo :) Tak, kończyłam liceum plastyczne dzięki czemu nabyłam podstawy, ale tak na prawdę wielu technik i rzeczy nauczyłam się sama metodą prób i błędów . Próbowałam różnych sposobów i metod i je po prostu udoskonalałam :)I dalej się staram to robić. Najważniejsze to dużo ćwiczyć, nabierać doświadczenia i cały czas iść do przodu :) No i dużo obserwować , nawet każdy szczegół, barwę i kolor:)
      Jeżeli będą jakieś wątpliwości czy pytania - pisać ! Jestem tu po to żeby pomóc :)Pozdrawiam również !

      Usuń
  2. Witaj, jestem Klaudia:D Jestem w trakcie poszukiwania swojej artystycznej drogi i wciąż nie mogę się zdecydować:P Wczoraj zapragnęłam spróbować sił w rysowaniu kredkami, szukałam na necie jakiś wskazówek i trafiłam tutaj:)
    Przeczytałam wszystkie posty związane z kredkami i jestem pod ogromnym wrażeniem twojego talentu! Na pewno zgłębię pozostałe wpisy, bo widzę, że wiele można się z nich dowiedzieć:) Mam pytanie (pewnie nie ostatnie), jakich kolorów używasz do rysowania twarzy? Tzn jakimi robisz cienie, a jakimi światło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, kochana! Właśnie zdałam sobie sprawę , że jeszcze nie pisałam o tym posta ! :D Muszę wkrótce o tym pomyśleć :) Do twarzy używam , łososiowego , białego , różnych odmian brązu , bursztynu , różu , czasem fioletu , no i czarny .
      Na światło używam jasnych i ciepłych odcieni a najwięcej bieli . Na cienie idą chłodne i ciemne ( fiolet , zieleń , czerń ) Choć czasem warto dodać ciepłych do zimnych , a zimnych do ciepłych . Wszystko zależy od tego jak i co widać , w jakim natężeniu kolorystycznym :)
      Bardzo dziękuję ! Bardzo się cieszę , że moje wskazówki pomagają . :) Zapraszam ponownie ^^

      Usuń
  3. Dzień dobry mam na imię Madzia :D! Jeśli chodzi o kredki to jakie masz? Ja mam różne Prawie 2 koszyki wiklinowe :] zapełnione
    kredkami z różnych wytwórni. Czy kredki których używasz można kupić w Milo? :)))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Kredki, których używam można kupić przeważnie w każdym sklepie papierniczym. Sugeruję jednak nie rezygnować z tego "koszyczka wiklinowego" jeżeli się "sprawdza w praniu" ;):):)

      Usuń
  4. Witam . Nazywam sie Ewelina. Czy jest taka mozliwosc abyś mogla mi podać firmę lub nazwę tych kredek ktorymi sie posługujesz? Znalazlam Cię na YouTube i weszłam w link do strony . Jestem naprawdę pod wrażenie Jakie niesamowite rzeczy rysujesz. Bardzo mi zależy na jakichs dobrych kredkach caly czas czegoś szukam ale nie mogę znalesc. Byłabym wdzięczna za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam i z góry dziekuje ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, kochana ! Bardzo dziękuję !
      Wszystko co trzeba wiedzieć o moich kredkach znajdziesz pod działem rysunek/ kredki/ technika. Tam są dwa posty - pierwszy i ostatni. Czyli o BIC Tropicolors i coś o moich kredkach. Nie są to kredki typowo artystyczne i może dlatego je lubię. Mają ładne kolory i się nie łamią nawet gdy upadną na ziemię. ;) Ponad to nie kosztują fortuny. Co dla mnie jest ogromnym plusem ;) Mam nadzieję, że się do nich przekonasz.
      Pozdrawiam również ;)

      Usuń
  5. Świetne! Wielki talent. Przeczytałam twój poradnik. ( Obejrzałam również hihi )
    Weszłam na twój blog przypadkiem, bo szukałam odpowiedzi na pytanie ( może możesz mi coś doradzić ), otóż rysuje dla młodszej kuzynki obie postacie z " Krainy Lodu " Elzę i jej siostrę. Wszystkie kolory obok na kartce rozrysowałam, by sprawdzić czy barwa mi pasuje. Mam problem tylko z blond włosami Elzy. Posiadam kredki koh-i-noor mondeluz ( 48 kol. jakby coś to dało ) Nie wiem jakie kolory połączyć by powstał podobny blond. Sprawdzałam wszystkie zbliżone do tego kolory. Nic. Jestem pod wrażeniem twojego talentu i tego jak wykonujesz prace..Myślę, że to dobry pomysł zapytać osoby doświadczonej, gdyż nikt mi nie udzielił odpowiedzi na pytanie. ;((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... rozumiem, podeślij mi na maila zdjęcie, z którego korzystasz. Na chwilę obecną dałabym jasny żółty , dużo bieli i w ciemnych partiach ochrę lub złoty brąz zmieszany z żółtym ... :)

      Usuń
  6. Hej :) jakiego papieru użyłaś mogę zapytać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest akurat zwykły papier ale ręcznie barwiony :)

      Usuń

----