sticky

  • szoping
  • deviantart

niedziela, 24 lutego 2013

Warstwa Wykończeniowa Obrazu

Dopracowujemy - inaczej dziubdziamy ;)

Praca wykończeniowa jest dla mnie najprzyjemniejszym i najciekawszym etapem z wszystkich. Nadaje ona obrazowi więcej charakteru i realizmu. Dzięki niej obraz szlachetnieje,  staje się bardziej namacalny i naturalny.
To przede wszystkim faza ostateczna podczas malowania obrazu. Jest jakby zwieńczeniem całości a jednocześnie wzbogaca warstwę poprzednią - pośrednią. Zaliczyć można do niej kosmyki włosów, dekoracje we włosach, biżuterię różnej maści, dekoracje, wzory i desenie na tkaninach. Czyli ogólnie rzecz biorąc wszelkie dodatki, które pomijamy w warstwie pośredniej. I tak np. w poniższej pracy jako warstwę wykończeniową uwzględniłam rozwiane kosmyki włosów oraz wzór na ręczniczku. 


Przede wszystkim zanim zaczniemy zabawę z warstwą wykończeniową, musimy poczekać aż poprzednia wyschnie. Ponad to komfort pracy z olejami polega na tym, że możemy nakładać kryjące warstwy farby, jedna na drugą. Malując elementy wykończeniowe jak np. biżuterię wystarczy wykonać warstwę pośrednią w postaci skóry bez zostawiania pustych przestrzeni na biżuterię. Wystarczy po wyschnięciu namalować odpowiednie przedmioty na skórze.
Kolejną sprawą są włosy. W ten sam sposób malujemy poszczególne pasma, które nachodzą na uprzednio namalowaną twarz.
Naturalnie w warstwie tej liczą się detale a do detali używamy koniecznie cienkiego pędzelka. Tutaj liczy się dokładność i precyzja. Moimi faworytami  są  pędzeleki z numerem zerowym. Sprawdzają się w każdej formie odtwarzania detali czy to włosów, wzorów czy też dekoracji na biżuterii.
Efekty jakie możemy osiągnąć dzięki tej warstwie są niesamowite. 

Mały Gangnam
Naturalnie można malować alla prima, jednak nie jest to metoda, która się u mnie sprawdza, choć nie przestaję próbować.
Wkrótce dokładniejsze posty o konkretnych tematach olejnych. :)




8 komentarzy:

  1. Very interesting step by step! and glad you show me how to do the hair!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm verry pleased to hear that ! Thank you so much ! And your welcome ! :D

      Usuń
  2. You're instructions are brilliant!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you so much for your support ! I hope that it will help you in many ways ! :D

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana !!!!! Choć nie uważam tego za dzieło swojego życia ,to jednak jest mi niezmiernie miło ^.^

      Usuń
  4. Bardzo pięknie pani maluje. Bardzo mi się podoba ten "zabieg dopieszczający", czyli pojedyncze włoski. Ja osobiście mam prawie 14 lat i maluje akrylami. Nie są to arcydzieła, ale się nie poddaję i dalej ćwiczę. W wolnych chwilach wchodzę na blogi o malowaniu i bardzo spodobał mi się pani. Wiele mogę się tu nauczyć. No cóż mam nadzieje, że kiedyś może dojdę do pani poziomu :) W komentarzach będę się podpisywał jako "glamonik".
    ~glamonik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Mam nadzieję, że moje porady pomogą w dążeniu do perfekcji. A 14 lat to dopiero początek, jeszcze masz całe życie na gromadzenie i zbieranie umiejętności i doświadczenia. ;) Pozdrawiam serdecznie !

      Usuń

----