sticky

  • szoping
  • deviantart

poniedziałek, 25 marca 2013

Mój pierwszy Scrapbook - Podstawy

Czyli moje pierwsze dzieło i co jest nam potrzebne do jego stworzenia :)

Na temat scrapbooka można by pisać i pisać.  To w zasadzie temat rzeka, który bazuje na nieskończoności naszej fantazji i wyobraźni :) Jest to teraz  bardzo popularny sposób na zabicie czasu, zajęcie się czymś przyjemnym  lub po prostu jako hobby. Dla mnie to istniało już od zawsze. Tworzenie zeszytów ze skrawkami innych materiałów, zdjęć, ścinków z gazet, suszonych kwiatów to była odwieczna moja pasja, tylko że kilkanaście lat  temu nie było na rynku tych wszystkich źródeł pomocniczych jakie są teraz dostępne i niestety praca wyglądała zawsze gorzej gdyby ją zestawić z tym co robię teraz. Ja jako że jestem otwarta na wszelkie artystyczne propozycje, postanowiłam się otworzyć na działania współczesnego scrapbookowego rynku, i wydałam kupę kasy na przybory znacznie ułatwiające mi życie. Niestety nieodłącznym moim elementem pracy jest drukarka , która ostatnio odmawia współpracy więc mam zastój  ale przynajmniej udało mi się stworzyć pierwszy od podstaw stworzony pamiętnik scrapbook z interaktywnymi elementami.




Dzieło mojego życia, z którego jestem strasznie dumna. Wszystkie elementy zostały zrobione ręcznie, kwiaty, farbowane kartki...  Każda strona stworzona i przemyślana została od podstaw. Długo czasu mi zajęło zanim  go skończyłam. Robiłam go dzień w dzień, przez całe dwa tygodnie , ale jestem zadowolona z efektów . :) Kartki okazjonalne w porównaniu z tym  to pikuś , ale ja nie robię kartek , choć nie są one dla mnie problemem , ja od razu idę na żywioł :D 
Scrapbook jest przedmiotem użytkowym , może służyć jako pamiętnik , albo miejsce na złote myśli i przechowalnia cennych rzeczy. Jest naturalnie na sprzedaż ;) 
Co nam jest potrzebne do stworzenia takiego scrapbooka ? Przede wszystkim pomysł, cierpliwość i materiały pomocnicze. Warto na początek określić się tematycznie np : scrapbook w stylu vintage , w stylu kwiatowym , rowerowym , pocztowym itd . I dobierać  elementy , które pasują do tej tematyki :) Warto chomikować różne rzeczy jak stare wstążki , książki , kartki , guziki , przedmioty , stare klucze itd. Do scrapbooka pasują one idealnie ;) Dodają uroku i wrażenia trójwymiarowości :) Ja zbieram takie badziewia kiedy tylko mogę . Jak już wspomniałam kiedyś : mam charakter kota z tendencją chomika :D Mnie może przydać się wszystko ;) Kolekcja guzików , ramki , klucze , dzwoneczki itd.


Przede wszystkim warto też postawić na przybory techniczne takie jak : Dziurkacze brzegowe, dziurkacze dekoracyjne, nożyczki o różnych wzorach ostrzy, pęsety do osadzania drobnych detali, gąbeczki do nakładania kleju, klej winylowy ( używam też kropelki, albo Uhu ) i bardzo ważna taśma na gąbce. Używam jej często bo rzeczy na niej klejone mają trójwymiarowy charakter.


Poza tym pieczątki różnej maści o różnych wzorach i kształtach, tusze różnokolorowe i gąbeczki do nakładania tuszu. Jest tego dużo i naturalnie wszystko kosztuje. Ja na początku nie kupowałam pieczątek, tylko robiłam je sama . Kupowałam gumki do mazania hurtem i nożykiem wycinałam sobie wzory. Naturalnie dużo czasu to zajmuje ale na początek zdaje egzamin.  Plusem jest to, że można sobie wyciąć na gumce co dusza zapragnie i nie jesteśmy uzależnieni od gotowych wzorów zaprojektowanych przez firmę. 













Jest jeszcze wiele innych rzeczy do tworzenia scrapbooka , taka karbownica na przykład do papieru , która ma różne wzory . Wkłada się w nią papier ,  kręci , i papier wychodzi z wykarbowanymi dekoracjami. :) Ale jej używam najmniej :)
Prócz materiałów technicznych warto też zadbać o odpowiednie desenie :) Ja ososbiście polecam Graphic 45. Mają wspaniałe wzory w różnych stylach i tematach . Niestety nie sprzedają na sztuki , więc trzeba się nastawić psychicznie na szperanie po internecie , być może ktoś gdzieś te sztuki sprzedaje :)
No i w kwestii podstaw scrapbookowych to byłoby  wszystko . Jeszcze wrócę do tematu i do szczegółów z nimi związanych . Wiem , wiem , przepraszam , że jeszcze nie ma tego tutorialu z włosami , jutro będzie na bank . Wszystko wymaga czasu , a włosy szczególnie ;)


12 komentarzy:

  1. this is really cool! I'm inspired with this scrapbook things for wallets! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe I'm verry happy to hear that! I love to inspire people as they inspire me !! :)

      Usuń
  2. zaczynam moją przygode ze scrapbookingiem aa to jest narpawde inspirujące ! ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo mi miło słyszeć !!! :) Wkrótce planuję kolejnego posta na temat scrapbookingu, może zainspiruję ponownie !! ;)

      Usuń
  3. żeby wogule zacząć trzeba mieć zeszyt ale zwykły sie raczej nienadaje więc czy są specjalne, a jeśli tak to jakie? i gdzie znalazłaś swój?? A i jeszcze jedno... TEN SCRAPBOOK JEST PIĘKNY!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! Jeżeli chodzi o ten scrapbook to nie kupowałam gotowego zeszytu .:) Każdą kartkę robiłam od podstaw z dwóch stron i połączyłam pierścieniami zakupionymi w Castoramie :)Ładne zeszyty są dostępne tutaj: http://www.namaste.com.pl/ . Tylko trzeba niestety przygotować się na ceny :)
      A ze zwykłego zeszytu też można coś wykombinować ;)Tylko chcący wykonać bogaty scrapbook w dekoracje to trzeba nieco kartek usunąć żeby mógł się domknąć ;)

      Usuń
  4. Ahh... skąd ja to znam. Niestety współlokatorzy nie tolerują chomikóff...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe no tak, niestety ja też uwielbiam pracować w nocy i z tą tolerancją u innych, w takich okolicznościach, bywa różnie ;) :P

      Usuń
  5. Pierwszy, ale za to jaki... cudo!
    Ja nie mam aż takiej cierpliwości do szczegółów. Coś bym dodała, dokleiła, potem nie miałabym weny i w końcu projekt niedokończony, albo nie taki, jak bym chciała, żeby był.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ! Notatka też stara, zdjęcia i w ogóle, ale cieszę się z wizyty ! Też tak myślałam. Ale siadłam do dzieła i postanowiłam, że choćby się paliło to skończę. :)

      Usuń

----