AKTUALNOŚCI !!!

wtorek, 26 lutego 2013

Jak rysować kredkami ? - portret :)

Czyli znowu na kolorowo w "portrecim" temacie :)

W zasadzie to znowu dzisiaj poruszę temat kredek . Ale nie będzie to szczegółowy tutorial , tylko bardziej WIP :) Na temat rysowania kredkami już mówiłam , choć pewnie wrócę do dokładnego opisu w tym temacie . Na chwilę obecną postanowiłam narywoać portret dobrej znajomej z Deviantartu  Mojry - czyli Alicji  :) Oto link do jej konta a także zdjęcia oryginału :) 
http://mojra1.deviantart.com/
Zdjęcie ma mało kolorów , ale modelka ładna :) A z drugiej strony rysowanie i kolorowanie zdjęć amatorskich lub portretowych , które cechują się małą kolorystyką twarzy jest przyjemne , zwłaszcza ten moment , kiedy ma  się świadomość , że można tą kolorystykę wzbogacić , wzmocnić :). Nie będę owijała w bawełnę .Wszystko zaczęłam po kolei od szkicu i potem rozpoczęłam  nakładać kolory . 


Jedynym moim zmartwieniem był aparat fotograficzny , który zaczął z jakiegoś powodu świrować na punkcie efektu rybiego oka :/ No myślałam , że mnie coś trafi , a najpewniej byłby to szlag  gdyby nie to , że postanowiłam się przeprosić ze swoją drukarką , która ma wbudowany skaner . W sumie to drukarka się zepsuła i  spisana została na straty , ale jeszcze ten skaner dyszy . Niestety już chyba resztkami swoich sił bo trzeszczy , stuka i tupie jak wściekły królik .:) Jeżeli ktokolwiek z was miał królika i wie jak królik tupie kiedy jest zły , to wie co mam na myśli :D


 Na szczęście udało mi się dobrnąć ze skanowanie do końca i jakoś to wyglądało normalnie- czyli tak jak powinno wyglądać . Tak jak mówiłam w poprzednich postach na temat kolorowania kredkami , kredki były zwykłe i najzwyklejsze na świecie , a zaczęłam wszystko od najjaśniejszych tonacji i przechodziłam do najciemniejszych . W zasadzie wszystko jest na zdjęciach więc można się przyjrzeć . :)
Na włosy nałożyłam jeden kolor i od razu zaznaczyłam światłocień , a potem nakładając kolejne warstwy ciemniejszych kolorów zaczęłam go pogłębiać ;) Na koniec nałożyłam rozbłyski świetlne i zajęłam się bluzeczką . :)

:
Krateczka biało granatowa , gdzieniegdzie na to nałożony cień , poprzyciemniałam wszystko tam gdzie powinno być ciemniej i tyle , portret gotowy . 

Mojra

Mam nadzieję , że modelce się spodoba :D Bo jak nie , to będzie dla mnie porażka życiowa i tym razem ja zacznę tupać jak wściekły królik :D

10 komentarzy:

  1. A na portrecie nie są zbyt duże te cienie po oczami? Nosek też wydaje się małodelikatny. Ale ja się zupełnie nie znam, może tak powinno być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko ok, każdy komentarz jest istotny :) Lubię bawić się kolorami i uwydatniać kontrasty połyski oraz pewne elementy , zwłaszcza kredkami.:)Stąd pewnie wrażenie mocniejszego cienia :) Fakt nosek jest wyraźniejszy , ale cóż czasami tak bywa , że mnie na kolorowo ponosi :D W ołówku pewnie bym tego nie zrobiła :)

      Usuń
  2. JA TEŻ CHCEM!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy portret w kredeczkach , czy rysować ;D ? Do rysowania zachęcam , a portrecik w każdej chwili mogę smarnąć :P

      Usuń
  3. witam tez jestem pasionatom rysowania portretów ale niestety nie w kolorach widziałem duzo fajnych w kolorach portretów i chcialbym dodac ze troszke cie poniosly emocie ale z tego co ja widze to jest za mało różu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sztuka to indywidualizm, każdy patrzy inaczej, a emocje są bardzo istotne w tworzeniu. Czymże bowiem byłaby sztuka bez uczucia ? Dlatego czasem warto jest się dać ponieść emocjom choćby dla samej przyjemności tworzenia...

      Usuń
  4. Marto - kocham cię i ubóstwiam! Jesteś perfekcjonistką! Podziwiam twoje kredkowe i olejne wyczyny z myślą, że może kiedyś i ja osiągnę taki poziom. Pozdrawiam serdecznie i ponownie zapraszam do Tarnowa - tym razem na kawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, naprawdę ? Jest mi niesamowicie miło to słyszeć :) Wszystko tkwi w ćwiczeniach, na pewno dopniesz swego, tylko ćwicz i się nie poddawaj. Z chęcią wpadnę do Tarnowa na kawę, tylko do kogo dokładnie ? ;)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Jakimi kredkami to rysujesz ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Big Kids Tropicolors, wszystko o tych kredkach jest pod działem KREDKI.
      Pozdrawiam !

      Usuń